Гарячі новини

У Канаді розпочалися суперечки після укладання контракту з китайською компанією на виробництво 4-х нових суден

У Канаді розпочалися суперечки після укладання контракту з китайською компанією на виробництво 4-х нових суден.
 
Компанія B.C. Ferries викликала гнів федерального міністра транспорту  Канади Християни Фріланд за рішення укласти контракт із китайською державною суднобудівною компанією на виробництво 4-х нових суден для свого пасажирського флоту, пише Наш Ванкувер.
 
У листі на ім'я міністра транспорту Британської Колумбії Майка Фарнворта, опублікованому в п'ятницю вдень, Фріланд висловила своє «велике занепокоєння та розчарування» щодо оператора поромної переправи.
 
«Я стурбована тим, що В.С. Ferries обрала китайську державну суднобудівну компанію для виробництва нових поромів у нинішньому геополітичному контексті», - написала Фріланд.
 
Раніше цього місяця компанія B.C. Ferries повідомила, що переможцем торгів за контрактом стала компанія China Merchants Industry Weihai Shipyards.
 
За даними B.C. Ferries, жодна канадська компанія не брала участі в торгах на постачання суден. Однак Фріланд заявила, що з огляду на вартість контракту та обсяг коштів, що виділяються платниками податків на діяльність В.С. Ferries, вона очікувала, що канадські компанії братимуть участь у тендері.
 
«Я здивована тим, що В.С. Ferries, схоже, не було надано вказівку вимагати відповідного рівня канадського утримання у закупівлях чи участі канадської морської промисловості», — написала вона.
 
Фріланд заявила, що Китай запровадив «необґрунтовані тарифи» на канадські товари, включаючи 100% тарифи на імпорт канолової олії, шроту та гороху, а також 25% мита на канадські водні продукти та свинину.
 
Вона попросила свого провінційного колегу розповісти про те, що він робитиме "для усунення потенційних загроз безпеці, включаючи кібербезпеку", та визначити, як В.С. Ferries буде знижувати «ризики, які можуть являти собою технічне обслуговування суден та запасні частини».
 
«Я хотіла б отримати від вас впевненість у тому, що BC Ferries провела всебічну оцінку ризиків, і очікую, що вони будуть взаємодіяти з відповідними провінційними та федеральними органами та відомствами безпеки для мінімізації будь-яких загроз безпеці».
 
Фріланд заявила, що федеральний уряд давно надає фінансову підтримку компанії B.C. Ferries, у тому числі у 2025-26 рр. федеральна субсидія у розмірі $37,8 млн. було надано відповідно до угоди 1977 року.
 
Далі у листі йдеться, що Канадський інфраструктурний банк надає оператору поромів кредит у розмірі $75 млн. для фінансування купівлі чотирьох поромів з нульовим рівнем викидів та встановлення зарядної інфраструктури.
 
Фріланд попросила Фарнворта "з повною впевненістю" підтвердити, що федеральне фінансування не буде використано для придбання нових поромів.
 
У заяві, відправленій електронною поштою наприкінці п'ятниці, Фарнворт повідомив, що він говорив з Фріландом про необхідність зміцнення суднобудівного сектору провінції.
 
Міністерство транспорту Британської Колумбії повідомило, що розглядає листа Фріланд.
 
Відповідь компанії B.C. Ferries
 
Джефф Грут, виконавчий директор зв'язків із громадськістю компанії B.C. Ferries сказав, що компанія Weihai Shipyards була обрана після ретельного і прозорого процесу закупівель.
 
За словами Грута, за останнє десятиліття канадські компанії придбали близько 100 суден, збудованих на китайських суднобудівних заводах.
 
«У всьому світі лише кілька світових заводів мають можливість постачати складні пасажирські пороми в потрібні терміни та з необхідним бюджетом».
 
За словами Грута, В.С. Ferries співпрацює з Міністерством транспорту Канади ще до підписання контракту, а також із Міністерством громадської безпеки Канади з питань охорони та безпеки.
 
«Крім того, чутливі системи купуватимуться окремо і проходитимуть незалежну сертифікацію до введення суден в експлуатацію. BC Ferries має намір закуповувати всі наші ІТ-мережі всередині Канади, і їхньою установкою на судно займатимуться власні співробітники компанії», - заявив Грут.