Reuters : Єврокомісія не має фінансування для покриття додаткових транспортних витрат на транзит агропродукції з України
Єврокомісія не має фінансування для покриття додаткових транспортних витрат на транзит агропродукції з України після того, як Росія вийшла із Чорноморської зернової угоди. Про це стало відомо агентству Reuters.
Мінагрополітики України 21 липня звернулося з листом до віце-президента Єврокомісії Валдіса Домбровскіса з проханням надати фінансову допомогу для покриття додаткових транспортних витрат, пов'язаних із використанням маршрутів ЄС для транспортування зерна, відомих як "смуги солідарності".
За оцінками України, додаткові витрати становлять 30-40 доларів на тонну продукції.
У листі також міститься прохання розширити "смуги солідарності" на 1-1,5 мільйона тонн на місяць за рахунок "зелених коридорів", зокрема до Адріатичного моря, країн Балтії, Німеччини та Нідерландів.
Але джерела в Єврокомісії повідомили Reuters, що поки що ЄС не має ні додаткового фінансування, ні плану підтримки українського експорту.
Одне дипломатичне джерело повідомило, що кошти на потреби України можуть надійти тільки після середньострокового перегляду бюджету, на який може піти ще кілька місяців.
Крім того, джерело повідомило про дедалі більшу протидію імпорту українського зерна в ЄС, оскільки деякі країни не бачать сенсу в тому, щоб оплачувати додаткові транспортні витрати через введену ЄС тимчасову заборону на цей імпорт.
"Це не роль Єврокомісії – забезпечувати (транспортне) страхування. Держави можуть давати гарантії, але остаточних рішень немає", – додав співрозмовник Reuters.
- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы получить возможность отправлять комментарии