Євросоюз підтверджує негайне введення високих мит на китайські електромобілі
Брюссель звинувачує Пекін у тому, що той виділяє своїм автовиробникам величезні субсидії, що призводять до штучного зниження цін та нечесної конкуренції, пише Euronews.
Європейська комісія підтвердила, що з 5 липня буде накладено високі тарифи на китайські акумуляторні електромобілі (BEV).
Це доленосне рішення здатне змінити відносини Брюсселя з Пекіном і викликати заходи у відповідь щодо європейських виробників.
Цей крок, про який було оголошено на початку червня, став результатом глибокого розслідування, в ході якого було встановлено, що субсидії вливаються на весь ланцюжок поставок BEV, що виробляються в Китаї як вітчизняними, так і іноземними компаніями.
За словами офіційних осіб ЄС, державні гроші КНР були виявлені всюди: від видобутку сировини, необхідної для виробництва батарей, до послуг з доставки готової продукції до європейських берегів. Масштаби дотацій дозволяють китайським виробникам пропонувати свої електромобілі за помітно нижчими цінами, ніж ті, що збираються в країнах блоку, де вартість енергії та робочої сили набагато вища.
Розрив у цінах викликав стрімке зростання імпорту китайських BEV: за даними Єврокомісії, з 3,9% частки ринку у 2020 році до 25% наприкінці 2023 року.
Ця хвиля дешевого імпорту є "загрозою економічної шкоди" для конкурентів ЄС, яка може призвести до великих втрат і загрожує втратою до 12 мільйонів робочих місць, попереджає орган виконавчої влади. Тому тарифи необхідні, щоб компенсувати переваги отримувачів субсидій. Рішення, опубліковане у четвер, передбачає диференційовані мита, що розраховуються залежно від материнської компанії, річного обороту та передбачуваної суми отриманих субсидій.
Вони будуть застосовуватися понад існуючу 10-відсоткову ставку. BYD: 17,4% Geely: 19,9% SAIC: 37,6%
Інші виробники китайських електромобілів, які співпрацювали у розслідуванні, але не були піддані індивідуальній вибірці: 20,8% Інші виробники BEV у Китаї, які не співпрацювали: 37.6% Введення цих заходів буде носити тимчасовий характер. Митні органи вимагатимуть від китайських експортерів банківських гарантій, а не готівку.
Це означає, що кінцеві покупці можуть не відразу помітити зміни у своїй кишені. Держави ЄС проведуть перше голосування з цього питання за два тижні. Воно не матиме обов'язкової сили, але слугуватиме для перевірки політичної ситуації. Тарифи залишаться чинними до ухвалення остаточного рішення у листопаді, яке країни-члени можуть заблокувати кваліфікованою більшістю голосів. Німеччина та Угорщина, швидше за все, виступлять проти, хоча цього може виявитися недостатнім для того, щоб зірвати ініціативу. Це можуть зробити щонайменше 15 держав. Тим часом Брюссель та Пекін обговорять можливі рішення, які могли б запобігти постійному запровадженню тарифів.
"Ми продовжуємо інтенсивно взаємодіяти з Китаєм у пошуках взаємоприйнятного рішення, - йдеться у заяві виконавчого віце-голови Єврокомісії Валдіса Домбровскіса, який відповідає за торгівлю. - Будь-який результат нашого розслідування, досягнутий шляхом переговорів, має чітко та повною мірою враховувати стурбованість ЄС та відповідність правилам СОТ.
Проте надії на угоду невеликі. Пекін оскаржив розслідування за формою та сутнісно, назвавши його "голим протекціоністським актом", який "штучно створив і перебільшив так звані субсидії". Він заприсягся "вжити всіх необхідних заходів для рішучого захисту законних прав та інтересів китайських компаній".
Минулого місяця міністерство торгівлі Китаю розпочало антидемпінгове розслідування щодо імпорту свинини з Євросоюзу, і цей крок багато хто вважає прелюдією до заходів у відповідь. Вважається, що найбільше від гніву КНР можуть постраждати сільське господарство та цивільна авіація ЄС.
- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы получить возможность отправлять комментарии