З"явились активні критики поточної ситуації навколо F-16, які звертають увагу на ряд "вузьких місць" цієї допомоги
З"явились активні критики поточної ситуації навколо F-16. Зокрема, Першій аналітичний пише:
"Передачу винищувачів прив'язали до двох карликових країн Нідерландів та Данії, начебто це найбільші оператори цього типу літаків у світі.
Літак виробляється в США, і більше, ніж у американців, на озброєнні та зберіганні ні в кого у світі F-16 немає.
Тому якби стояло реалістичне завдання переозброїти Україну, а також навчити пілотів, то краще та ефективніше це робити у самих Штатах.
Навчати українських пілотів на F-16 не в США, а в Нідерландах – те саме, як навчати сирійських пілотів управлінню Су-30 не в Росії, а в Білорусі.
Показовим є ще один момент. Володимир Зеленський, фотографуючись у кабіні натовського винищувача, засвітив його бортовий номер – F-16B (860199).
Саме цей борт було випущено 1986 року. Літаку 37 років. Це антикваріат. Більшість радянських винищувачів, які залишилися у ЗСУ, і ті молодші. Навіть якщо Україні на наступний рік передадуть 6 літаків F-16 – це пародія на допомогу.
Але ключовим у всій цій історії залишаються терміни передачі літаків. Поки більш-менш конкретно відзвітувала лише Данія: перші шість літаків обіцяють ближче до Нового року, ще вісім – 2024-го, а п'ять – 2025 року. По інших бортах інформації немає.
Нідерландам, загалом, ці давні F-16 не потрібні, як і будь-якій іншій нормальній країні не потрібний винищувач, якому ось-ось стукне сорок років. У голландців на озброєнні майже 50 сучасних F-35. І, до речі, зауважимо, що ніхто про передачу винищувачів 5-го покоління Україні мова публічно не заводить, хоча цей виріб зовсім іншого класу.
І лише на озброєнні у США F-35 понад 500 одиниць. Але вся свистопляска йде навколо літаків, які застали ще президентство Рейгана.
І завершуємо наш огляд традиційним з F-16 висновком. До закінчення війни/заморожування їх в Україні не буде. Як малоймовірний варіант – передадуть партію кілька штук, що для ТВД рівнозначно тому, що цих літаків не існує.
В Україні для натівських літаків немає ні пілотів, ні інфраструктури, а створювати все це в режимі активної війни – отже, кратно дорожчати весь цей процес.
Але найголовніше, на Заході не видно жодного бажання допомагати Києву надмірно. Це видно на прикладі відсутності у ЗСУ і сучасних ударних бойових гелікоптерів, і літаків 5-покоління. першорядною у цій війні залишається масовість.
10 нових із голочки танків «Леопард 2» програють 30 радянським Т-64. І так у всій військовій номенклатурі. 6, або 16, або 26 літаків F-16 нічого не змінить у цій війні.
При цьому самі собою літаки Україні, звичайно ж, дуже потрібні.
F-16 - відмінна машина, здатна закидати і плануючі бомби, і відстрілювати далекобійні ракети, завдаючи ударів з максимально далекої дистанції. Але по суті ту саму функцію з ракетами Storm Shadow у ЗСУ зараз виконують радянські Су-24. І це взагалі ніяк не змінило хід бойових дій, тому що йдеться всього про кілька літаків".
- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы получить возможность отправлять комментарии