Стали відомі результати опитування навчальних закладів щодо гуманітарних потреб на контрольованих урядом України територіях Донецької та Луганської областей
Стали відомі результати опитування навчальних закладів щодо гуманітарних потреб на контрольованих урядом України територіях Донецької та Луганської областей, що було проведено командою Освітнього Кластеру ООН у партнерстві з ЮНІСЕФ та Save the Children
Збір даних проходив з 3 по 13 жовтня 2016 року. У опитуванні прийняли участь 657 навчальних закладів (із низ 425 - школи, 20 - школи-інтернати, 160 - дошкільні навчальні заклади, 20 - позашкільні навчальні заклади, 32 - професійно-технічні навчальні заклади). За оцінками Освітнього Кластеру опитуванням вдалося охопити школи в яких навчається 57% дітей та дошкільні навчальні заклади, які відвідують 24% дітей.
Ключові результати опитування
Інфраструктура навчальних закладів - 160 навчальних закладів повідомили про пошкодження, отримані в результаті конфлікту (обстріли, наслідки використання військовими, тощо) з моменту його початку в 2014 році (Донецька: 123, Луганська: 37);
- 23 навчальні заклади повідомили про нові пошкодження, пов’язані з конфліктом, що виникли протягом 2016 року (Донецька: 21, Луганська: 2); - 91 навчальний заклад із 160, що були пошкоджені в результаті конфлікту, повідомив, що потребує подальшого відновлення/ремонту (Донецька: 75, Луганська: 16), що охоплює 18,950 дітей.
Найбільш часто згадувані компоненти, які потребують відновлення: дах (65) та вікна (61). 33 навчальні заклади зазначили необхідність ремонту системи опалення, 31 – туалетних кімнат, 24 – спортивних залів.
Вплив конфлікту на навчальний процес
- 34% навчальних закладів повідомили, що конфлікт мав негативний вплив на якість освіти. Серед причин, 94% навчальних закладів назвали психологічні травми та стреси дітей та вчителів, пов'язані з конфліктом та 66% - зниження відвідуваності.
- 29 навчальних закладів повідомили, що вони мали навчальні дні в 2016 році, коли відвідуваність була низькою (<50%) через проблеми, пов’язані із конфліктом (ситуація з безпекою, проблеми з транспортуванням дітей, тощо) і 7 навчальних закладів повідомили, що були закриті протягом певного періоду часу.
Безпека навчального середовища: тільки у 45% навчальних закладів є бомбосховища
- 96% навчальних закладів повідомили, що хоча б один раз протягом 2016-го календарного року з дітьми проводилися заняття з мінної безпеки, 79% вважають за необхідне продовжувати такі заняття в 2017 році.
- 29 навчальних закладів (Донецька: 20, Луганська: 9), повідомили, що в безпосередній близькості від території/ розташування навчального закладу або на шляху дітей до школи є міни або нерозірвані боєприпаси.
- 69 навчальних закладів повідомили, що вони мають колишніх або нинішніх учнів або співробітників, які отримали тілесні ушкодження або загинули в результаті конфлікту (обстрілів, нещасних випадків з мінами, тощо). Загалом респонденти повідомили, що 114 дітей (учнів) отримали поранення і 10 загинули, і 53 поранених та 8 смертельних випадків серед співробітників навчального закладу.
- 99% навчальних закладів повідомили, що мають план, який містить порядок дій на випадок надзвичайної ситуації і 98% з них проводили тренування за цим планом хоча б один раз у 2016-му календарному році.
- 45% навчальних закладів повідомили про наявність приміщення, обладнаного під бомбосховище відповідним чином та яке є легкодоступне у випадку надзвичайної ситуації.
Потреби дітей
- 68% навчальних закладів повідомили, що вони спостерігають вплив конфлікту на здатність дітей до навчання чи на їхній психосоціальний стан (Донецька: 70%, Луганська: 62%). 39% з них повідомили, що більш ніж 25% дітей в їх навчальних закладах потребує психосоціальної допомоги для вирішення проблем, викликаних конфліктом.
- 79% повідомили, що в навчальному закладі психосоціальні послуги та/або програми для дітей (наявність психолога або соціального педагога) але 43% із них зазначили, що цього недостатньо для того, щоб задовольнити всі психосоціальні потреби дітей в навчальному закладі.
- 90% повідомили, що в їх навчальних закладах є діти, які потребують допомоги з начальними матеріалами (рюкзаки, зошити, ручки, олівці), що пов'язано з внутрішнім переміщенням чи погіршенням економічного стану. Оціночна кількість таких дітей в опитаних навчальних
закладах знаходиться в межах від 30 000 до 67 000.
Потреби персоналу: у майже 40% навчальних закладів вважають, що четвертій частині працівників потрібна психосоціальна допомога. У 43% навчальних закладів є вчителі, які викладають за межами своєї компетенції
- 60% навчальних закладів повідомили, що вони спостерігають вплив конфлікту на працездатність або добробут співробітників. 37% з них повідомили, що більш ніж 25% персоналу в їх навчальних закладах потребують послуги психосоціальної допомоги чи програм послаблення психологічних травм/стресу.
- В 40% навчальних закладів послуги психосоціальної/ментальної підтримки не доступні для персоналу.
- 55% навчальних закладів відзначили, що вчителям потрібне нарощування потенціалу (тренінги) чи педагогічна підтримка з метою зменшення впливу конфлікту на освіту.
- 43% шкіл повідомили, що є вчителі, які викладають предмети за межами їх спеціалізації на регулярній основі. Найчастіше згадують нестачу вчителів математики, природничих наук та мов (англійської мови).
Водопостачання, санітарія та гігієна, охорона здоров'я та харчування у навчальних закладах: тільки третина навчальних закладів має медичного працівника, який може надати першу медичну допомогу
- 49% і 51% опитаних навчальних закладів спостерігають перебої у постачанні води і в подачі електроенергії відповідно;
- Безкоштовні обіди доступні доступні в 72% навчальних закладів;
- 33% навчальних закладів повідомили, що не мають сертифікованого медичного співробітника, який може надати першу медичну допомогу.
За більш детальною інформацією щодо проведеного опитування, будь-ласка, звертайтесь до спеціаліста з питань управління інформацією
Освітнього Кластера:
Дмитро Шараєвський | Моб. телефон: +380 50 385 4990 | ukr.edu.im@
- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы получить возможность отправлять комментарии















