Гарячі новини

Президенти РФ та Ірану підписали угоду про спільне фінансування будівництва залізниці на ділянці Решт-Астару на півночі Ірану

Президенти Ірану Ебрахім Раїсі та РФ В. Путін брали участь у церемонії підписання угоди між урядами Росії та Ірану - сторони домовилися про спільне фінансування проектування та будівництва залізниці на ділянці Решт-Астару, що на півночі Ірану.

«Угода дає старт реалізації справді масштабного проекту зі створення міжнародного транспортного коридору „Північ-Південь“. Це наскрізна транспортна артерія, яка покликана зв'язати російські порти на Балтиці та північних морях з іранськими портами на узбережжі Перської затоки та Індійського океану», - наголосив президент РФ.

Протяжність цього шляху 162 км.

Цієї ідеї вже 20 років, але тільки зараз вона почала втілюватися в життя.

«І в Росії, і в Ірані зміцненню торговельно-економічних та інших двосторонніх зв'язків надається справді першорядне значення», - зазначив Путін.

За його словами, коридор «Північ-Південь» "зрештою змінить глобальні транспортні потоки"ю
 
«Доставка вантажів із Санкт-Петербурга, скажімо, до Мумбаї займе близько 10 діб. За традиційними торговими маршрутами час у дорозі становить до 30-45 діб. Помітно зростуть обсяги вантажопотоків, зміцнюватиметься транзитний потенціал двох наших держав», — наголосив він.
 
Надалі — підписання тристоронньої угоди між Росією, Іраном та Азербайджаном.
 
Підписання угоди з Іраном аналітики пов'язують з ризиками, які зазнають Росії західні санкції. 
 
Мовляв, "транзит скорочуватиметься", "сподіватися лише на Китай та Туреччину не можна". Тому коридор з Іраном стає стратегічним шляхом постачання Росії».
 
Відзначається: у Росії за останній рік помітно змінився баланс вантажних та пасажирських потоків: вони переорієнтуються із Заходу на Схід та на Південь, пояснив директор Інституту транспортного планування Михайло Якимов.
 
«Це показує, як інфраструктура наздоганяє політичні зміни, адже інтеграція Росії у світову економіку пов'язана із цими політичними змінами. Якщо є країни на Півдні, в Азії, які готові до співпраці, потрібно задіяти можливості, щоб організувати обмін із цими країнами. Транспортний коридор через Іран є перспективним для Росії», — пояснив рішення Путіна експерт.
 
У підписанні угоди між Росією та Іраном про будівництво залізничної гілки директор Незалежного інституту стратегічних оцінок Сергій Ознобіщев бачить "посил Путіна Заходу про те, що зближення двох країн триває".
 
«Такого роду проекти говорять про високі політичні домовленості. Росія переорієнтовується на Південь. Угода має символічне значення. Між Росією та Іраном, який давно перебуває на противагу Заходу, розвиватиметься транскордонна співпраця. Це стане своєрідним уколом для економіки, який стимулює розвиток», — резюмував Ознобищев.