При цьому за зазначений період встановлено відсутність повного обсягу первинної бухгалтерської та іншої документації. А це не дозволило ревізорам підтвердити обґрунтовану потребу в бюджетних асигнуваннях. Також залишається багато запитань до законності перерахувань на карткові рахунки певним особам. Адже після окупації Лисичанська підприємство вже не працювало за своїм основним напрямком діяльності (постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря).
У відповідь на запит Руху ЧЕСНО військова адміністрація відповіла, що в першому півріччі 2025 року працівники КП «Лисичанська житлово-експлуатаційна контора № 5», ЛКСП «Лисичанськводоканал» і КП «Лисичанськтепломережа» працюють дистанційно та входять до складу аварійно-відновлювальних бригад, які залучать до відновлення житлово-комунального господарства після деокупації населених пунктів громади.
«Станом на 01.07.2025 року на підприємствах працюють лише орієнтовно 5 % від штатної чисельності, які перебувають на підконтрольній Україні території. Середня заробітна плата працівників підприємств становить 37 353 грн. Працівники зазначених комунальних підприємств залучені до організації роботи та забезпечення гуманітарного штабу Лисичанською МВА у містах Дніпро, Київ, Запоріжжя, Полтава, Обухів, Звягель. Крім того, на виконання Рішення Ради оборони Луганської області від 07.03.2024 № 9 працівники залучені до будівництва та ремонту фортифікаційних споруд, рубежів оборони на території Донецької області», — зазначили в Лисичанській військовій адміністрації.
Видатки за статтею «Духовний та фізичний розвиток» становлять 1,25 % в загальній структурі бюджетів громад Луганщини (19 млн грн). Найбільші витрати за цією статтею в Сєвєродонецькій міській громаді — 5 млн грн. Видатки охоплюють забезпечення діяльності бібліотек, музеїв, виставок, будинків культури, центрів дозвілля, проведення спортивних заходів тощо. Найменші статті видатків «Економічна діяльність» і «Громадський порядок, безпека та судова влада» — 0,33 % та 0,45 % відповідно.
Основою формування бюджетів громад Луганщини є трансферти з державного бюджету, які становлять понад 86 % надходжень. Другою за величиною статтею надходжень до бюджетів громад ТОТ є податкові надходження — 11,6 %. До них входять податок на доходи фізичних осіб, рентна плата за користування надрами, місцеві податки та збори.
Найбільша частка податкових надходжень у структурі бюджету Сєвєродонецької громади — 27 %. Найменшою часткою в структурі джерел наповнення бюджетів є неподаткові надходження — менше ніж 1 %. Ця стаття містить доходи від власності та підприємницької діяльності, адміністративні збори та платежі, власні надходження бюджетних установ.

Джерела надходжень до бюджетів тимчасово окупованих громад Луганщини
Для окупованих громад бюджет стає не лише технічною процедурою, а й інструментом підтримки життєздатності громади, забезпечення мінімальних послуг для мешканців і планування відновлення після деокупації.
Водночас частина видатків припадає на статті, які важко перевірити навіть аудиторам через відсутність первинної документації, зміну роду діяльності трудових колективів. Це посилює ризики неефективного використання коштів і ставить під питання обґрунтованість окремих виплат.
Тому бюджети громад тимчасово окупованих територій слід формувати й виконувати за принципами максимальної прозорості, підзвітності й однакового підходу для всіх громад.
