Гарячі новини

Івано-Франківськ - Сєверодонецьк : різні моделі, різні мери?

Все почалось з новини сєверодонецького сайту: Департамент транспортної інфраструктури Київської держадміністрації запропонував для безоплатної передачі Сєверодонецькій територіальній громаді 4 тролейбуси типу ЛАЗ E183D1, які перебувають на балансі тролейбусного депо №3 «Київпастрансу» і нині не використовуються для перевезення пасажирів.

"Еще одно «достижение» ВГА", - сказали скептики.

Фото з архіву

Сєверодонецький автопарк

м.Бахмут

Тролейбусна зупинка в м.Бахмут

Чому так?  Хто "винен"?

Чому  потужнй регіон тепер опинився в такій "второсортній" епостасі?

Війна на сході? 

Перебуваючи в різних регіонах України, ми бачимо, що справа не тільки в цьому..

Ось, наприклад, міський голова Івано-Франківської громади Руслан Марцинків активно підтримує креативні підходи щодо управління громадою,  і це стало  майже не головною складовою того, що місто активно розвивається.(Адже до нього  містяни теж скаржилися, що місто "заморозилось", що тут нічого не міняється).

м.Івано-Франківськ, вуд. Вовчинецька

м.Івано-франківськ  , район Гранд бзара

За останні роки, незважаючі на всі труднощі та війну в країні, місто стрімко набирає рух  і стає все більш сучасним.

Можна припустити, що все тут  починалося з роверів?

Отже, спочатку нинішня команда міськвиконкому  активно робила Франківськ "велостолицею України"( на вулиці повернулися велосипедисти, потім - станції оренди роверів, і навіть на сайті  city.dozor.tech  стало можливим відстежувати автобуси, придатні для перевезення велосипедів).

Сам п. Марцінків закликав чиновників "сісти на велосипеди, аби показати містянам приклад".

"Хто не проти провести день на велосипеді? Отак, щоб не їхати в самий центр на авто, а пересісти на двоколісного І для довкілля добре, і для здоров'я непогано. Чиновники покажуть на своєму прикладі, як це - дати місту відпочити від автівок.", повідомляв Марцинків. І дав доручення МВК  провести день на велосипедах.

Паралельно Івано-Франківськ тут же почав активно облаштовувати велосипедні доріжки  і навіть став  лідером в цій справі в Україні.

Р.Марцинків (Фото з архіву).

“Хтось у вишиванках, хтось у джинсах, а ми на роверах. Бо знаєте, світ міняється, а ми стоїмо на місці. Тож прийшов час адаптуватись до велостолиці”, – каже Марцінків.

Ровери-роверами, але  місто почало активно працювати над створенням потужного сучасного комунального автопідприємства , закупати дев’ятиметрових автобусів , щоб зробити мережу комунального транспорту якомога більше розгалуженою, і щоб було зручно добратися з однієї частини міста і іншу, максимум з однією пересадкою.

 П. Марцінків постійно зазначає, що "місто взяло курс на розвиток зручного комунального транспорту і не збирається зупинятися".

Фото з архіву

«Хочемо показати, що транспорт може бути комфортним та вчасним. Ці сполучення важливі як і для мікрорайонів, так і для сіл. Плануємо й надалі покращувати транспортне сполучення ОТГ», – підсумовував він.

То були турецькі “Guleryuz” і  білоруські “МАЗи”.

Транспортні засоби обладнувалися трекерами руху та датчиками витрат палива, програмувалися інформаційними системами , внутрішніми навігаційими матеріалами, встановлювалася система відеоспостереження і оплати проїзду.

З часом  нові автобуси з’єднали з обласним центром села, що увійшли до Івано-Франківської об’єднаної територіальної громади. Сучасні автобуси , обладнані кондеціонерами  пішли в села Підпечери, Узин, Добровляни, Колодіївка, Вовчинець, Хрипин, Черніів та мікрорайон Пасічний.

Паралельно у Франківську працювали над створенням персоналізованих транспортних карток. Спочатку -  для пільгових категорій.

Це був запуск безготівкового проїзду , щоб запрацювала система електронних квитків. Незабаром весь комунальний транспорт  отримав спеціальні валідатори. Тепер потреба в кондукторах повністю відпала.

Паралельно автобусні зупинки обладнали електронним табло, щоб пасажиру було зручно, і він знав, за кілька хвилин  буде  його транспорт, і водій дисциплінувався.

Запрацювали у Франківську і інші цікаві програми.

З першого березня 2021 р., наприклад,  набір першокласників до шкіл Франківська відбувався лише через електронну чергу.

Запроваджуючи електронну чергу до шкіл Івано-Франківська, міський голова  планував вирішити кілька проблем: усунути можливу корупційну складову при прийомі, фіксувати точну кількість дошкільнят, які будуть вступати до шкіл міста, і кількість місць у закладах освіти.

Електронна реєстрація на вступ до першого класу шкіл Івано-Франківська стала обов'язковою для всіх.

Зареєструватися можна було у декілька закладів, але протягом десяти днів бітьки повинні були визначитися і занести документи у вибраний заклад. Правда, перший пріоритет згідно з чинним законодавством мали діти, які живуть в освітньому окрузі.Другий пріоритет мають дітки, в яких братик або сестричка навчаються в обраній школі. Третій - діти вчителів, педагогічних працівників, які працюють у вибраному навчальному закладі.

У Франківську встановили і перші в Україні електрозаправки на сонячних панелях - в рамках проєкту «Партнерство заради кліматичних змін». Обсяг фінансування – 167 тисяч євро.

Проєкт стартував у листопаді 2020 року. В рамках проєкту на автошляхах, які з’єднують Україну, Румунію, Словаччину та Угорщину, встновлено 19 електрозаправок, 8 з них на території Закарпатської та Івано-Франківської областей.

Сьогодні в Івано-Франківську працює близько 20 електрозаправок.

«Дуже приємно, що велика кількість бізнесу долучається до розвитку мобільності. Ми бачимо, як у нас встановлюють електрозаправки. Дякую вам, що ви зараз реалізуєте такі, поки що не бізнесові ще, проєкти», – сказав Марцінків.

Заступник міського голови з питань інвестицій та туризму Петро Шкутяк відзначив, що електрозаправками з кожним місяцем користуються все більше водіїв. Про це свідчать і дані підрядників, які займаються встановленням заправок.

Поки пацювала грантова програма, заряджати автомобілі на трьох франківських електрозаправках можна було безкоштовно.

Є ще багато інших цікавих програм. Дехто може сказати, що тут близько до кордонів країн ЄС,  що  сюди "йдуть" гранти , що на місто працюють заробітчани. і т д. Все це так.  Але....

У 2007 році  в Новоайдарському районі  ми розказували про дивовижне село Дєнєжніково (Луганська область), яке сталоцим "дивовижним"  в значній мірі креативності сельского голови Сергія Артьомова, який через Інтернет і гранти  село спас і зробив його не гірше європейського.

Але, але...

Потім був 2014 рік.

І це вже зовсім інша історія.

Наталія Кононова,  East\West.ostrovok