Гарячі новини

"Зшиваємо Україну". В Київі обговорили будівництво нової залізничної гілки на Луганщині, де на сьогодні дев’ять від’єднаних від державної залізничної мережі районів

Будівництво нової залізничної гілки на Луганщині матиме не тільки економічний ефект, а й значний соціальний та політичний вплив. Про це йшлося на засіданні «круглого столу» стосовно розбудови залізничної інфраструктури як складової соціально-економічного розвитку Луганської області.

В обговореннях узяв участь Радник Секретаря РНБО України Вадим Данієлян.

Голова Луганської обласної державної адміністрації – керівник обласної військово-цивільної адміністрації Сергій Гайдай надав оцінку економічного впливу приєднання залізничної гілки «Лантратівка – Кіндрашівська-Нова» до всеукраїнської мережі залізничного сполучення.

«Реалізація цього масштабного інфраструктурного проєкту матиме не тільки економічний ефект, а й великий соціальний та політичний вплив на розвиток ситуації в області. Адже на сьогодні в нас дев’ять від’єднаних він державної залізничної мережі районів. Важливо, що завдяки будівництву нової ділянки ми отримаємо сполучення зі Станицею Луганською. Тобто, нашим громадянам непотрібно буде долати сотні кілометрів до найближчої станції», – наголосив він.

Сергій Гайдай зазначив, що реалізація проєкту розрахована на три роки. По шість місяців необхідно на розробку техніко-економічного обґрунтування та проектно-кошторисної документації, два роки – безпосередньо на будівництво колії.

Очільник Луганщини повідомив, що на сьогодні є декілька варіантів приєднання залізничної гілки «Лантратівка – Кіндрашівська-Нова» до залізничної мережі України, які запропоновані «Укрзалізницею».

Довжина ділянки складає від 45 до 60 км. Найбільш оптимальний варіант мають обрати під час підготовчих робіт.

«Будівництво дасть можливість створити нові робочі місця та розширити перспективи для бізнес середовища регіону, – акцентував Сергій Гайдай. – В енергетичному секторі наявність нової залізниці дозволить модернізувати Луганську ТЕС у місті Щастя та стабілізувати роботу вугільнодобувних підприємств області».

Крім того, це на 10 % зменшить логістичні витрати товаровиробників, збільшить на 3,5 млн тонн на рік обсягів вантажоперевезень та на 2,5 млн осіб – пасажироперевезень. Одночасно значно зменшиться руйнування автошляхів Луганщини, які наразі перевантажені через рух великотоннажного транспорту.

Учасники «круглого столу» обговорили механізми взаємодії органів влади на центральному та регіональному рівнях, реальні можливості залучення коштів міжнародних фінансових організацій для будівництва залізничної колії.

На засіданні також розглянуті потенційні напрями соціально-економічного розвитку Луганської області після реалізації цього інфраструктурного проєкту.

За підсумками досягнута домовленість щодо виготовлення техніко-економічного обґрунтування на будівництво нової колії.