Гарячі новини

Савченко відвідала запоріжський "Мотор Січ". Що побачила

Екс-нардеп Надія Савченко поїхала на  запорізький завод "МоторСіч", про що і розповіла в Фейсбук.

"У зв'язку з тим що скандали навколо дій української влади по відношенню до заводу "Мотор Січ" не втихають, я вирішила поїхати особисто на завод і вивчити ситуацію.
Нагадаю, що "Мотор Січ" знаходиться в місті Запоріжжя. Це завод по виготовленню турбо-реактивних двигунів, таких заводів є п'ять у всьому світі, а також завод, який освоїв ремонт, модернізацію і виробництво гвинтокрилів та ремонт літаків.
Побачила я наступне:
Що для людей? Для людей завод збудував соціалізм!
- на заводі працює 20000 працівників. ( у часи радянського союзу на заводі працювало 48000 людей). Під час модернізації заводу багато людської праці було замінено машинним виконанням.
- приємно здивувало, що 50% працівників заводу це молоді спеціалісти від 20 до 40 років, яких навчають прямо на заводі і дають перспективу кар'єрного зростання. Переважно молодого віку і керівництво заводу та інженерний склад конструкторського бюро.
- мінімальна зарплата на заводі 8000-9000 грн, а середня 17000 грн. (Це рівень зарплат в місті Києві).
- всі працівники мають сімейну медичну страховку за яку сплачують 8% решту покриває завод. "Мотор Січ" заключив договір із медичним комунальним закладом (лікарнею) про регулярне обстеження і лікування працівників заводу та членів їх сімей.
- завод має свою базу відпочинку на Азовському морі. Працівники отримують профсоюзні путівки на відпочинок для себе і своїх родин.
- завод має спортивний комплекс із басейном, готує спортивні команди із працівників для змагань у різних видах спорту. Має будинок культури, розвиває самодіяльність трудового колективу. Має свій музей із унікальними зразками виробів заводу "Мотор Січ" та зберігає історію про працівників і видатних людей Запоріжського краю. Є готель для прибуваючих у відрядження на завод.
Що для держави? Для держави завод працює на воєнну міць!
- "Мотор Січ" це завод, який виготовляє продукцію для авіабудування, в тому числі для військової авіації, що має ключове значення під час війни.
- після окупації Донбасу російською федерацією і втрати Україною Луганського заводу, який виробляв ротори для гвинтокрилів, "Мотор Січ", крім виробництва двигунів для різних типів літальних апаратів, будує з нуля лінію по виробництву роторів, а також повністю освоює ремонт і модернізацію вертольотів та виготовлення озброєння для армійської авіації Збройних Сил України.
- коли в 2017 році, на четвертому році російсько-української війни, в ЗСУ закінчився ресурс експлуатації лопатей майже на всіх бойових вертольотах Мі-24, і армійська авіація не могла літати, " Мотор Січ" освоїв імпортозаміщення вертольотних лопатей російського виробництва, а потім збудував з нуля лінію виробництва лопатей з композитних матеріалів за американською технологією.
- завод розробив, на базі моделі вертольоту Мі-2, і виробляє дві нові моделі гвинтокрилів із фюзеляжем з композитних матеріалів - гвинтокрили "Надія" і "Ната". Ці вертольоти можуть використовуватися як для медичних перевезень, рятувальних операцій, поліцейських функцій так і для пасажирських перевезень. (Проте МВС воліє закуповувати гвинтокрили французського виробництва).
- завод створив сучасний вертольотно-тренажериний комплекс для навчання та підтримання рівня професійних навичок льотного складу.
І основне: китайців я там не побачила, як і американців.
Китайці не є інвесторами "Мотор Січі", вони просто надали виробничий кредит під акції заводу. (Це як Мністерство фінансів України позичає гроші в іноземців під (державні облігації) ОВДП). Позичені кошти завод буде повертати. Також китайці відкривають свій ринок для продукції заводу. Це добре для економіки України і для розвитку заводу.
Американці не хочуть щоб китайці були представлені в керівництві заводу (хоча китайців там і не має). Також американці не хочуть посилювати військову міць Китаю, тому проти щоб завод продавав продукцію українського виробництва на китайський ринок. На американському ринку продукція " Мотор Січі" теж не потрібна, у них є своє виробництво.
Тому американці поводять себе як "собака на сіні" - і сам не гам, і другому не дам!
Що ж влада може запропонувати підприємству "Мотор Січ"? Націоналізацію.
Таке миле і любе слово для українців - націоналізація, бо воно асоціюється із відновленням справедливості! Здається, що нам повернуть те, що в нас корупціонери, казнокради і олігархи колись вкрали!
Але повернуть не нам. Просто нові казнокради заберуть " Мотор Січ" щоб передати в УкрОборонПром під контроль іноземців в наглядових радах, там доведуть завод до занепаду, як зараз доводять авіаційний завод "Антонова", і віддадуть під приватизацію іноземцям за копійки. Ні соціалізму для людей, ні воєнної міці для держави!
Що може підприємство " Мотор Січ" запропонувати державі? Націоналізацію.
Держава повинна увійти в пакет акцій заводу мінімум, а на даний час за даних порядків в Україні і максимум, на 25% і контролювати роботу підприємства, розвивати його можливості, давати держзамовлення вітчизняному виробнику, щоб зберегти соціалізм для людей і воєнну міць для держави!
Даний пост не в захист того, кого звично вважати власником підприємства. Можна не любити Богуслаєва, чи Герег, чи Засуху, чи Балог чи сотні інших "красних деректорів", які після розвалу союзу підібрали і перебрали просмисловість і сільське господарство України в свої руки. Їм дозволила це зробити влада. Але треба дивитися що їм вдалося зберегти, розвинути і примножити для себе і для нас. Саме так, для нас. Бо все збережене, а не знищене, не вирізане і не вивезене з України, залишається працювати в Україні на державу, а значить і на її народ. І якщо держава буде грамотно взаємодіяти і співпрацювати з виробничим бізнесом, то ми зможемо розвинути економіку України і не здати національні інтереси під зовнішній вплив. І тоді нам не доведеться чекати милості із закордону, а достатньо буде працювати в своїй державі із вірою в свої сили! Надія Є!", - написала вона.